Direktlänk till inlägg 6 september 2013

Ett hål som aldrig kan fyllas

Av Emma - 6 september 2013 09:07

Det har gått ca 1,5 år sen den dagen. Dagen då vi mötte dig på avdelningen efter operationen. En operation som vi inte kunde tänka oss skulle ge oss de följande dagarna. 

Jag såg det på dig när sköterskorna skjutsade in dig genom dörrarna. Du kom från uppvaket. När våra blickar möttes såg jag det på dig. Det knöt sig i magen. Illamåendet kom direkt. Du började gråta...


Cancer.

cancer är helvetets sjukdom. Var tredje människā riskerar idag att få cancer. Vad är det som händer? Vad har vi gjort för att förtjäna det? 


Mamma var en renlevnadsmänniska. En människa med ett hjärta stort nog för alla - alltid! Visst drog vi inte jämt alla gånger, visst var vi irriterade på varandra, men sen var vi ju så lika att morfar i princip alltid sa fel namn till oss. Kort från bådas barndom visar att det knappt går att se skillnad. Är det möjligt? ja, jag har kort där jag själv ibland undrat om det inte är jag som står där.


redan nu har du nog uppmärksammat att jag använder ordet "var" när jag berättar om mamma. och det är riktigt så. 


130817 kl 00.15 lämnade mamma oss... 

Jag kände det på mig då också. Jag får ont i hela kroppen när jag tänker på den dagen. 

Jag var så arg. Arg på vad sjukdomen gjort mot min mamma. Det var min mamma som låg där, men ändå inte. Bara 50 vintrar fick hon uppleva, men nu såg hon ut att ha vart med om minst 80. 


Det är sjukt vad cancer gör. Det är inte bara vetskapen om att det finns i kroppen som påverkar en. Du ska dessutom behöva lida fysiskt.


den smärta min mamma fick utstå önskar jag inte att någon får uppleva. Den smärtan som jag såg att mamma fick utstå gjorde ont i mig. Att se någon vridas av plågor, åldras av alla mediciner, cytostatika, strålningsbehandlingar, tappa det långa håret som alltid var noga rullat, rasa i vikt, blekna i hyn... Det går inte att beskriva i ord hur fruktansvärt det är att bara kunna stå vid sidan om och se på!!!


jag blir så arg nät jag berättar om det. Jag är så otroligt arg på denna cancer! Jag är besviken på forskningen som inte kommit längre trots alla bidrag!


idag är jag så jävla ledsen och arg. 


1,5 år har passerat sen dagen då allt började...

3 veckor har idag fredag passerat sen du lämnade oss. 

Det finns så mycket som jag skulle vilja fråga, så mycket jag skulle velat berätta, säga... 


Det gör så ont. SÅ IN I HELVETES ONT!


cancern har gjort ett stort hål I mitt hjärta. Ett hål som aldrig kommer att kunna fyllas...


//E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 25 oktober 2013 14:30

Jag kan inte förstå vart tiden tar vägen.. Det är fredag igen. Vissa är glada varje fredag.. Jag däremot kan inte se något positivt med fredagar...    Fredagsr innebör börjsn på helg. Helger är väl meningen att man ska ta det lugnt, göra sånt man...

Av Emma - 30 september 2013 23:28

Börjat jobba igen, heltid. Var lika bara det... Jag tycker verkligen om mitt jobb, trivs som fisken! Men, då jag "valt" att fly till jobbet istället för någon annanstans, även om jag bara jobbar deltid, så kändes som ett bra beslut att gå upp på helt...

Av Emma - 20 september 2013 15:21

Det finns inget som hjälper. Det finns inget som lindrar smärtan. Det finns inget som får det att sluta. Det finns ingen som kan hjälpa mig.   Ge tillbaka min mamma för helvete!!! ...

Av Emma - 13 september 2013 14:28

inatt är det 1 månad sen mamma gick bort. Jag har inte besökt graven på hela veckan...  jag räknar dagarna, hela tiden. Denna ständiga oro, eller är det rädsla? Jag vet inte... Det är en ständigt konstig, obeskrivligt konstig, känsla, i magen, som ...

Av Emma - 12 september 2013 11:31


  Vi älskar min kycklingpaj och varje gång jag gör den blir den annorlunda än förra gången :) vad har du i kylen? Gär en paj vettja!     ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards