Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Hur lever man ett liv utan alla som ska finnas i livet?

Av Emma - 25 oktober 2013 14:30

Jag kan inte förstå vart tiden tar vägen.. Det är fredag igen. Vissa är glada varje fredag.. Jag däremot kan inte se något positivt med fredagar... 


Fredagsr innebör börjsn på helg. Helger är väl meningen att man ska ta det lugnt, göra sånt man inte hunnit i veckan, umgås med familj och vänner, vara glad.. Ja, helger brukar väl i de flesta fall vara något man längtar efter.

jag kan fortfarande inte längta efter ledigheter och helger... Jag vill inte vara ledig, jag vill inte ha helg!


förra veckan var det 2 månader sen mamma lämnade oss... 

min panikångest har blivit starkare än förut och återkommer oftare... Oftast har jag inget minne av vad som har hänt efter en attack. Jag har inte berättat för så många. Min bästa vän vet. Min sambo vet. Men jag vill inte oroa honom, han blir så ledsen då... Tyvärr så kommer attackerna när han jobbar, och jag vill inte att han ska missköta sitt jobb pga mig och mina problem.


oron för julen plågar mitt sinne. Hur kommer det att bli, hur ska vi göra med alla förberedelser, traditionerna finns ju inte mer.. Måste vi skapa nya traditioner nu?

ni tycker säkert att allt detta är så oerhört fjantigt, oroa sig för saker som är så långt fram..

men jag/vi har oroat oss så länge.. I ett och ett halvt år! Och nu är det svårt att sluta.. Det ör svårt att leva ett liv man inte vet hur man ska leva.


hur lever man utan en människa som funnits hela ditt liv? Börjar man om? Ska låt vara som vanligt? Inget är ju som vanligt! inget kommer nånsin bli som det en gång var.


mitt hjärta är sönder.. Det saknas en stor bit. Jag kan inte fatta allt som har hänt... Jag kan inte fatta att mamma är borta! 


Har fortfarande inte inte raderat hennes nr i mobilen... Det står fortfarande mamma.

har fortfarande inte ändrat hemnumrets namn från "mamma & pappa" till nåt annat...


jag vet att hon ser mig, men jag behöver hennes närvaro!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 30 september 2013 23:28

Börjat jobba igen, heltid. Var lika bara det... Jag tycker verkligen om mitt jobb, trivs som fisken! Men, då jag "valt" att fly till jobbet istället för någon annanstans, även om jag bara jobbar deltid, så kändes som ett bra beslut att gå upp på helt...

Av Emma - 20 september 2013 15:21

Det finns inget som hjälper. Det finns inget som lindrar smärtan. Det finns inget som får det att sluta. Det finns ingen som kan hjälpa mig.   Ge tillbaka min mamma för helvete!!! ...

Av Emma - 13 september 2013 14:28

inatt är det 1 månad sen mamma gick bort. Jag har inte besökt graven på hela veckan...  jag räknar dagarna, hela tiden. Denna ständiga oro, eller är det rädsla? Jag vet inte... Det är en ständigt konstig, obeskrivligt konstig, känsla, i magen, som ...

Av Emma - 12 september 2013 11:31


  Vi älskar min kycklingpaj och varje gång jag gör den blir den annorlunda än förra gången :) vad har du i kylen? Gär en paj vettja!     ...

Av Emma - 12 september 2013 11:29


      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards